VILLKOR & INFO

Villkor och information


Hida Sweden

www.hida.se


Organisationsnummer: 850225-9297

Telefonnummer: 0415-523282

E-postadress: info@hida.se


Betalning och priser


Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.


Vi erbjuder följande betalsätt:


Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.


Leveranser och returer


Vi erbjuder följande leveransmetoder:


Leverans

Varorna som finns i lager levereras normalt inom 2-5 dagar till närmsta utlämningsställe. Självklart går det bra att hämta era varor hos oss på Ystadsvägen 11 Hörby. Alternativet finns i kassan och maila sedan till oss så kommer vi overens om en tid som passar.


Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 2-5 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 


Om du inte mottagit din beställning inom 7 dagar ska detta meddelas till oss snarast. Det gör du på order@hida.se eller 0415-523282. Har du inte meddelat oss om din uteblivna leverans inom två månader från att din beställning har gjorts, har du förlorat rätten att kräva återbetalning.


Returer


Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Gäller ej varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.


14 dagars öppet köp


Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.


Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Gäller ej Varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.


Returer skickas till:


Hida Sweden

Ystadsvägen 11

242 33 Hörby


Reklamation


Om din vara skulle vara felaktig eller skadad, skicka alltid ett mail först till order@hida.se och förklara felet och gärna en bild på din reklamtion.Vi ger dig vidare instruktioner så vi snabbt kan åtgärda felet.


Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar från det datum då paketet anländer till ditt ombud. Vid återförsändelse av reklamerad vara och eventuell bytesvara står Hida Sweden för frakten. Vid retur ska varan paketeras väl, om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig. 


Återbetalning


Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.


Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy


När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.